Яке дишло все ж обрати?)

Оновлено: лист 3

Палкість словесних баталій з цього приводу, може потрясти будь-кого, а турбота з якою шанувальники V і I образних дишел захищають свої табори здатна захоплювати. Але ми не будемо передруковувати черговий набір характеристик і аргументів, ми розберемося з тими що наводяться. І розглядати ми будемо їх будемо з урахуванням специфічних, галузевих документів Європи і діючих у нас, в тому числі ОСТ 37.001.220-80

примеры рам, дышел и щасси

V-подібне дишло більш жорстке.

Якщо за відправну точку взяти умову в якій конструкція кріплення, клас металу і профіль використовуваного прокату однакові, то безумовно так. Але тоді ми говоримо про різні причепи за своїми характеристиками, та і розглядати в цьому випадку дишло саме по собі не можна, так як воно є частиною конструкції рами та / або шасі.

Основний фактор тут, міцність матеріалу і властивості вузлів що забезпечують кріплення. Конструкція ж, є не тільки їх похідною, але ще і повинна враховувати економічну виправданість.


V-подібне дишло забезпечує більшу стабільність на дорозі.

Якщо не правильно зварити будь яке дишло, то форма, якою б вона не була, не допоможе стабілізувати причіп. І все ж більше уваги потрібно приділити тому факту, що дишло зчіплюється з тягачем через ТЗП, у якого є регламентні кути, що забезпечують експлуатаційні властивості автопоїзда: можливість долати нерівності, виконувати повороти, ...

Виходить що правильність завантаження, за умови однаково якісної конструкції і складання, єдиний фактор що впливає на поведінку причепа і здатний посилити вплив дорожніх умов.

А ось що може змінити це, при інших рівних, так це зчіпний пристрій з фрикційними пластинами, який за рахунок "стискання" кулі ТЗП гасить довільні коливання.


I-образне дишло менш пристосоване до кріплення запаски.

Звичайно простір між автомобілем і причепом хочеться використовувати, але прикріпити запасне колесо можна не тільки горизонтально розмістивши його на елементах дишла або рами причепа - кронштейни бувають і для вертикального кріплення, що легко реалізує установку і на I-образне дишло.


V-подібне дишло і довші вантажі.

Безумовно, можна скористатися подовжувачем, який не є привілеєм якоїсь певної конструкції. Ми не збираємося оскаржувати ймовірність такої ситуації або можливість як таку. Просто хочемо нагадати, що чим довше дишло, тим не тільки складніше маневрувати, але і вище ризик втрати контролю над причепом або поломки.

Перш за все тут питання не в геометрії, а в збільшенні навантаження на ТСУ і точки кріплення дишла до рами, понад розрахункових норм. Страждає в такому випадку навіть більше фаркоп ніж причіп. Тими ж стандартами, про які ми говорили встановлюються норми за габаритами легкових причепів, які не повинні бути більше 1,5 довжини тягача чи не найбільше 8 м. І це норми для конструкції причепа в цілому, які враховують граничні навантаження на ТСУ і % ваги прийнятої на окремі вузли.


I-образне дишло і самоскид.

Звичайно, така можливість не є гідністю Т-подібної конструкції шасі, але це аж ніяк не єдиний спосіб "перекинути" причіп, для більш простого розвантаження.

Наприклад спеціалізований торсіон, можна взагалі опускати на 21 см по відношенню до базового положення. Так само різного роду опори і стійки дозволяють отримати необхідний результат.

До речі якщо ваш причіп не обладнано, наприклад лебідкою з гальмом, то "перекидання" його з незакріпленим транспортним засобом, може привести до непередбачених результатів. У таких випадках, регульована підвіска, або рампа в комплекті з незначною зміною кута рами причепа, набагато безпечніше.


I-образне дишло і маневрування.

Це до речі одна з небагатьох рідко оспорюваних переваг. Безумовно, пряма конструкція для цього оптимальніша, але потрібно пам'ятати, що на дишлі ще закріплені опорне колесо, гальмо стоянки (якщо причіп гальмівний), запаска, ... Це все заважає не гірше специфічної форми V-образного.


Складність виготовлення, вартість, ...

Так, найчастіше пальму першості в цьому питанні бере на себе дишло трикутної форми.

Але ми б хотіли відзначити що точність вимірювального процесу не має відношення до якості конструкції як такої, тим більше що помилитися можна при виготовленні будь-якої конструкції.

Зміна вартості або ваги вкрай умовна, особливо на тлі причепа в цілому, з урахуванням всіх його елементів та комплектуючих.


ПІДСУМОК

Найчастіше подібні гасла можна почути від виробників, які мають сертифікати на певні конструкції причепа. Або роблять обидва варіанти з одного "матеріалу" закуповуваного в великих обсягах заради зниження собівартості.

З точки зору споживача це швидше питання смаку, звички, досвіду, ...


Функціонально вибирається причіп і його навісне, а не дишло і його на перший погляд велика надійність. Така помилка може зіграти злий жарт з новоспеченим власником, до речі, щоб уникнути подібних ситуацій, регламентується і вага навісного для причепів, і то як вона враховується з повною і спорядженою масами. Тому не рекомендуємо розглядати трикутник дишла, як збільшення корисної площі причепа, якщо це не передбачено виробником.


При першій покупці причепа, слід швидше звернути увагу на його характеристики і їх відповідність вашим потребам. Важливий сервіс і технічне (гарантійне та післягарантійне обслуговування) від виробника. Вирішити для себе де і як зберігати причіп, теж завдання не з останніх.


AL-KO

Ми займаємося розробкою рішень для автомобільних причепів серед яких не тільки окремі прямі та трикутні дишла, але й регульовані по висоті та складані, що дозволяють реалізувати різні завдання.

Всі ці рішення відповідають високим стандартам і нормам ЄС, і користуються широкою популярністю в світі. На сторінці каталогу, ви можете познайомитися з асортиментом не тільки цієї продукції, і підібрати товари з урахуванням навантаження.

Також, ми пропонуємо вам ознайомитися з усіма сервісними точками наших партнерів.