Як правильно завантажити причіп!?


примеры размещения грузов на прицепе

Здавалося б що тут складного. В інтернеті повно відео, про те що "важке" не можна ставити на протилежний від зчіпного пристрою край причепа, за його віссю. Це буде не тільки провокувати розгойдування, а й збільшувати їх амплітуду.

А ось і не все так просто:

- вантаж в кінці причепа, небезпечний не тільки збільшенням коливань, але і зміщенням центру маси, що не проектним вектором і силою навантаження на зчіпні пристрої, може призвести до самовільного від'єднання причепа

- вантаж спочатку причепа, теж може створювати проблеми, наприклад: підвищене навантаження на кулю ТЗП і замковий пристрій, зменшення плями контакту рульових коліс авто з дорогою (а це не тільки знижує керованість, але вкрай негативно позначається на гальмівному шляху)

Все це не тільки саме по собі приводить до руйнування елементів конструкції, як авто так і причепа, але ще і сприяє підвищенню ризиків аварій.


З чого почати?

Перш за все потрібно врахувати той факт, що маса автопоїзда, це не маса вантажів і навіть не просто додавання до неї маси самих його складових (тягач і причіп):

- повна маса автомобіля включає споряджену масу, вагу водія і пасажирів, загальну масу вантажів, масу зчіпного пристрою, встановленого на автомобілі і навантаження, що припадає на зчіпний пристрій від причепа

- повна маса причепа, включає в себе споряджену масу причепа і масу всіх вантажів, а маса спорядженого причепа вказується в паспортах без урахування маси додаткового обладнання (при його установці, маса спорядженого причепа збільшується на величину маси встановленого додатково), але при цьому фактична маса не повинна перевищувати максимальної повної дозволеної маси

- а ще є гранично-допустима маса буксированого вантажу, яка для кожного авто своя і теж впливає на граничні значення маси причепа.


Особливості причепа як такого.

Одна і дві або більше осей, це абсолютно різні причепи - сильно відрізняється маневреність і здатність самостійно утримувати вагу.

Гальмівний причіп теж змінює характер поведінки автопоїзда, компенсуючи не тільки дорожні ситуації, а й помилки завантаження.

Є ще зчіпні пристрої, що володіють стабілізаційними властивостями для компенсації розгойдування - від нашого бренду це AKS

Але як би там не було, розміщувати "важкий вантаж", потрібно над центром мас причепа. Якщо сильно спростити - над віссю або посередині між ними (якщо їх більше ніж одна). Злегка зміщуювати в бік тягача, можна якшо вантожопідйомність по осях, у тягача більша.


Як перевірити якість розміщення вантажів на причепі і завантаження автопоїзда?

Почніть зі зважування, того що розміщуєте.

Наведені в інструкціях значення завантаження причепа і тягача, відповідають експлуатації автомобіля на дорогах з поздовжніми ухилами до 12% для місцевостей, розташованих не вище 1000 м над рівнем моря, в іншому випадку:

- при ухилах понад 15%, буксирування автомобілями з переднім приводом затруднене, тому що навантаження зменшується настільки, що колеса можуть вільно провертатися

- повну масу причепа слід зменшувати на 10% повної маси автомобіля з причепом, на кожні 1000 м висоти над рівнем моря (через зниження атмосферного тиску зменшується вміст кисню в повітрі і погіршується якість суміші знижуючи ефективність двигуна)

- на автомобілі з ABS, допустима вага буксируваного легкого бестормозного причепа, повинна бути зменшена на 50 кг.

- центр ваги повинен бути якомога нижче

Звичайно, уважно звіряйте завантажене з інструкціями до авто і причепу, так як нюансів може бути дуже багато. Правда у серйозних виробників є рішення для цього завдання:

- наприклад у Volvo є система Nivomat (елемент задньої підвіски виключає просідання кузова), що робить все за вас, але і у неї є свої межі можливого

- у ряду виробників автопричіпної техніки, є рішення з інструментами відображення рівня поточного завантаження

Сьогодні навіть є програми, які допомагають це зробити мало не з мобільного пристрою, правда вони швидше розраховані на вантажоперевізників, але можливо такі рішення не за горами і для автолюбителів.


Невелике післямова.

Це все позначається на конструкції причепа. Наприклад, причіп для моторного човна і причіп для парусного човна, одного розміру і ваги, можуть відрізнятися. Вся справа в тому що:

- у першого, основна вага розташована на кормі

- в той час як у другого це буде кіль

При незначній вазі основного вантажу і сумірному додатковому інвентарі, що перевозиться на причепі - конструкція може відрізнятися не помітно, або навіть може бути однаковою. Але чим більше буде різниця ваги, тим ближче до кінця причепа повинна буде бути вісь, щоб човен з мотором не створював проблем при транспортуванні. Якщо ж розглядати яхти, то хитрощів з переміщенням осі по рамі причепа, буде недостатньо, в якийсь момент, для регулювання навантаження на задню вісь тягача і зчіпний пристрій, знадобиться ще одна вісь.

Так що не тільки вага, але і габарити вантажу, теж мають значення.


AL-KO

Наші рішення, відповідають високим стандартам якості що встановлені в Європейському Союзі та не тільки. На сторінці каталога, ви можете познайомитись за асортиментом цієї та іньшої необхідної вам продукції, та й підібрати товари з урахуванням навантаження, а також аксесуари для догляду згідно ваших умов експлуатації та побажань.

Для комфортного догляду, ми пропонуємо вам ознайомитись, з усіма сервісними точками наших партнерів.