Сніг та ожеледиця: як безпечно керувати авто з легковим причепом взимку?

Незалежно від того, чи йде на вулиці сніг, чи ожеледиця перетворює вулиці на ковзанку, уся запланована робота має бути зроблена, а транспорт із причепом має вчасно прибути на місце призначення. Тому ми й вирішили розповісти, як забезпечити безпечне керування автомобілем із причепом та гальмування в холодну пору року.

Насамперед давайте з’ясуємо, чому водіння авто з причепом узимку небезпечне? Справа в тому, що керувати легковим автомобілем із причепом у принципі складніше, ніж автомобілем без причепа. А взимку маневрування потребує ще більшої обережності, ніж у звичайних умовах.


У небезпечних ситуаціях, наприклад при раптовому зледенінні дорожнього покриття, утримувати контроль над важким транспортним засобом удвічі складніше. Тому як мінімум гальмувати на авто з причепом потрібно особливо обережно. І до того ж слід дотримуватися більшої, ніж зазвичай, дистанції від транспорту, що їде попереду.


Читайте також: Автопричіпна техніка AL-KO: чи причіп може бути універсальним?


Порада 1. Оптимізуйте стабільність причепа

Відповідно до правил дорожнього руху ви не зобов’язані оснащувати причіп зимовою гумою, але ми все ж таки рекомендуємо це зробити. Так ви отримаєте приємніше та надійніше «відчуття дороги».


Для додаткової стабілізації керування слід обладнати причіп замковими пристроями з функцією стабілізації курсу, такими як AKS 3004 або AKS 3504 від AL-KO. Під час натискання на стабілізувальну ручку ці пристрої дають можливість притиснути чотири спеціальні фрикційні накладки до зчіпної кулі автомобіля. Це дає змогу ефективно перешкодити розгойдуванню та поздовжньому хитанню причепа, які особливо небезпечні під час ожеледиці.


Крім того, до настання перших заморозків слід обробити зчіпний пристрій спреєм проти зледеніння. Завдяки цьому індикатор безпеки, який сигналізує про правильне з’єднання, залишиться рухомим та не замерзне. Якщо замерзання все ж таки відбулося, спрей допоможе розморозити компоненти безпеки.


А якщо причіп не використовується, зчіпний пристрій також потрібно захистити від вологи та льоду. Оптимальний захист забезпечують повітропроникні та водовідштовхувальні кожухи AL-KO для зчіпних пристроїв.


Читайте також: Правила кріплення вантажу: просте вирішення непростого завдання


Порада 2. Правильно закріплюйте вантаж

Через складні умови гальмування за несприятливих погодних умов дуже важливо правильно закріпити вантажі, що перевозяться. Для цього застосовують ряд різних рішень та засобів безпеки: від сіток над тентом до кріпильних елементів, таких як натяжні ремені, мотузки або ланцюги. При цьому всі запобіжні та кріпильні пристрої повинні бути в ідеальному стані.


Порада 3. Ураховуйте довший гальмівний шлях

Якщо дорога вкрита снігом, гальмівний шлях транспортного засобу може збільшитись у чотири рази. Тому в будь-якому разі взимку їхати слід повільно та обережно. Крім того, ви можете дообладнати причіп гальмами. Компанія AL-KO значно поліпшила технологію гальмування причепів за допомогою запатентованого гальма з автоматичним регулюванням AAA Premium Brake (AAA – аббр. AL-KO Automatic Adjustment – автоматичне регулювання AL-KO).


Для довідки. Сучасні автомобільні причепи обладнують так званим гальмом накату. Завдяки йому причіп отримує імпульс від автомобіля, який загальмовує, що й ініціює гальмування причепа. Барабанні гальма причепа приводяться в дію за рахунок системи тяг та важелів, а також спеціального троса Боудена. Щоб гальмівний механізм був найефективнішим, систему гальм причепа й барабанне гальмо потрібно регулярно переналаштовувати, інакше гальмівний шлях причепа збільшиться.


Крім того, для гарантії безпеки можна дообладнати причіп гальмівною системою AAA Premium Brake. Вона дає можливість провести потрібну корекцію шляхом автоматичного самоналаштування, якщо гальмівні колодки мають дуже великий люфт. Це захистить гальмівні колодки, забезпечить оптимальну ефективність гальмування протягом усього строку служби колісного гальма та скоротить протяжність гальмівної колії до 5 м, що в зимових умовах стане вирішальною перевагою.

Перевіряти троси Боудена під час зимового обслуговування особливо важливо. Гальма на причепі повинні надійно виконувати свою функцію незалежно від вітру чи інших погодних умов. Адже волога, що проникає в троси, може призвести до корозії та замерзання їх. Тому вішати троси Боудена краще у верхній середній зоні, щоб накопичена волога не могла замерзнути.


Якщо ви не впевнені, можете перевірити та відрегулювати висоту тросів в автомайстерні. Ідеальним буде використання для тросів підвіски та тросів Боудена AL-KO Profi Longlife спеціальних тримачів, які відводять вологу й гарантують робочий стан гальмівної системи.

Якщо ви виявите білу іржу на оцинкованих компонентах корпуса, не турбуйтеся. Причиною цього є безпечний корозійний процес, виникненню якого взимку сприяє дія вологи, снігу та солей проти зледеніння. Із цими проявами легко впоратися, якщо після поїздки змити з причепа зимовий розсіл водою або очистити щіткою забруднені ділянки.


Замовити комплектувальні для причепів із каталогу запчастин можна в наших сервісних партнерів.