Кріплення вантажу або не просте просте завдання?


Завдання може здатися простим, але тільки на перший погляд.

Наприклад у вас є стяжний ремінь, з показниками які вас повністю влаштовують. А ви знаєте як вони розраховувалися при яких кутах поверхневої ув'язки, з урахуванням центру маси вантажу і його габаритів, генерується сила що впливає на ремінь і не під час руху транспорту, а при зміні його швидкості?

Так саме так і розраховуються показники, при яких не тільки елементи що використовуються для кріплення, але і способи їх застосування вважаються безпечними. А в якості критичних значень використовуються перевантаження при змінах швидкості, так як вантаж має свої інерційними властивості і здатний сильно змінити напругу у вузлах кріплення конструкції.

До речі так і з'являються граничні швидкості руху автопоїзда.


З чого почати?

Перш за все це способи кріплення, причому саме стяжних ременів, штанг, колодок та іншого. Для цього використовуються петлі, зачепи, скоби та інші подібні елементи.

Їх встановлюють всередині причепа, так щоб елементи кріплення конструкції не виступали за його межі і не могли бути пошкоджені в процесі транспортування.


Борти і рама!

Вони грають важливу роль, так як можуть використовуватися і для фіксації, але вони мають межі опору і при їх перевищенні стягнуті ремені або інші елементи забирають частину навантаження. Так як конструкція розраховується згідно допустимим навантаженням, то при наближенні до максимальної маси вантажу, фіксація за борт кріплень вантажу, призведе до його зриву. Якщо все робити згідно з нормами, то кріпити елементи фіксації вантажу за борти не можна, кріплення повинні бути встановлені незалежно.


Чим кріпити?

"Популярне" рішення - ремені. І так ними можна вирішити багато, навіть зачепити колеса машини і таким чином зафіксувати її на платформі. Але таке рішення підходить тільки для легкових авто та згідно з нормами, колодки і контрольні лямки можна не використовувати якщо є виїмки в які встановлено колесо і заходить в них не менше ніж ⅙ свого діаметра.

Якщо це спеціалізований пристрій для перевезення, то все необхідне часто йде в комплекті і може мати свої стандарти, в інших випадках потрібно пам'ятати, що для комфортного і безпечного кріплення, як мінімум потрібні:

- ремені для кріплення, хоча б, кожного другого об'єкта, при їх взаємному упорі

- колодки для фіксації катно-бочкових вантажів (коліс, рулонів та іншого)

- протектори для вантажу від елементів кріплення, в іншому випадку можливе проковзування або збільшення тиску

- захисні і зубчасті прокладки для запобігання ударів або зрушень вантажу


Увязки: поверху, петлева, ресорна, пряма

Як правильно кріпити?

Потрібно розуміти, що кількість варіантів самого вантажу, його упаковки і видів транспорту дуже велика. У комерційній практиці багато чого вирішується за рахунок стандартизації, але загальні правила цілком універсальні:

- завантажувати вантаж відповідно до системи розподілу допустимого осьового навантаження (в паспорті причепа повинна бути інформація про характеристики використовуваних конструктивних вузлів) на транспортний засіб

- легші вантажі зверху, важчі - внизу

- черговість завантаження повинна враховувати і черговість розвантаження

- для нежорстких вантажів, число кріплень завжди більше

- звичне затягування об'єкта ременем (кріплення поверху), вимагає набагато більшого зусилля ніж при фіксації його петлевою, ресорною або прямою ув'язкою

- наявність запобіжних профілів (кутового наприклад), дозволяє знизити кількість ременів, по відношенню до секцій вантажу

- блокування вантажу, це відмінний спосіб знизити навантаження на елементи його кріплення, за рахунок упору в частині конструкції причепа або кузова

- якщо блокування по 4 напрямках, зробити немає можливості, то додаткова ув'язка що запобігає зміщенню, необхідна


Що ще потрібно знати?

Пам'ятати потрібно, що все що ви вантажите, потрібно перевіряти:

- вага

- надійність упаковки

- тип вмісту

Для перевезень вантажу в комерційних цілях існують не тільки додатки для розрахунку, але і стандарти на яких вони засновані, наприклад:

- ISO тисячі чотиреста дев'яносто-шість; ISO один тисяча сто шістьдесят одна - Контейнери ІСО

- EN 12195-1 - Розрахунок сил кріплення

- EN 12195-2 - Притискні ремені з синтетичних волокон

- EN 12195-3 - Притискні ланцюги

- EN 12195-4 - Притискні троси

- EN 12640 - Місця кріплення

- EN 12641-1 - Тенти - Мінімальні вимоги до міцності / кріпильних деталей - Знімні кузови і комерційні транспортні засоби

- EN 12641-2 - Тенти - Мінімальні вимоги до транспортних засобів з тентом- Знімні кузови і комерційні транспортні засоби

- EN 12642 - Міцність конструкції кузова транспортного засобу

- EN 283 - Вимоги до випробувань знімних кузовів

- EN 284 - Вимоги до конструкції знімних кузовів

- ISO 27955 - Кріплення вантажів в пасажирських автомобілях і багатоцільових транспортних засобах - Вимоги та методи випробування

- ISO 27956 - надійне кріплення вантажу в розвізних фурах


Можливо вам будуть корисні, рекомендації засновані на них і викладені в короткому посібнику підготовленим IRU і HSA Ірландії.


AL-KO

Наші рішення, відповідають високим стандартам якості що встановлені в Європейському Союзі та не тільки. На сторінці каталога, ви можете познайомитись за асортиментом бортових замків та шарнірів, петлями і скобами кріплення вантажу, та іншої необхідної вам продукції, та й підібрати товари з урахуванням навантаження, а також аксесуари для догляду згідно ваших умов експлуатації та побажань.

Для комфортного догляду, ми пропонуємо вам ознайомитись, з усіма сервісними точками наших партнерів.