top of page

Зчіпні й замкові пристрої для легкових причепів: експлуатація та догляд

Оновлено: 2 груд. 2021 р.

Щоб приєднати причіп до тягача, потрібно з’єднати замковий пристрій причепа зі зчіпним пристроєм тягача, який у найпростішому разі є зчіпною кулею – фаркопом. Стан цих конструктивних деталей важливо час від часу перевіряти, адже нештатне відчеплення причепа під час руху найімовірніше призведе до аварійної ситуації на дорозі.

фаркоп и сцепной замок для прицепа

Замок на причепі та кулю на тягачі потрібно регулярно перевіряти на наявність тріщин і люфту. Так, згідно з правилами експлуатації зчіпних пристроїв 50-міліметрова зчіпна куля, зношена до діаметра менше ніж 49,6 мм, потребує заміни на справну зчіпну кулю діаметром 50 мм.


Вимога ця пояснюється навіть не можливістю прискореного зношування деталей замкового пристрою. Набагато небезпечніше те, що при зміні швидкості та напрямку руху автомобіля зростає ударне навантаження на окремі деталі. А якщо деталі ще й рухливі, тобто під час руху змінюється кут прикладення сил, то навіть невелике пошкодження може призвести до руйнування елементів конструкції.


До того ж, зчіпний пристрій отримує від причепа не тільки горизонтальне, але й вертикальне навантаження. Утома металу тут формується під дією сил у трьох площинах, при цьому дві сили з трьох створюють тиск одночасно. А значить, тріщини, яких ви не бачили й про які не знаєте, можуть навіть за коротку поїздку призвести до руйнування зчіпного або замкового пристрою.

Правила завантаження причепа

Як відомо, причепи поділяються за масою навантаження. Що до зчіпних елементів, то важливо знати тягове та вертикальне навантаження. Так, причіп із максимальною масою 750 кг може мати тягове навантаження до 750 кг та вертикальне – до 75 кг.


При цьому треба враховувати, що згадано лише максимальне значення навантаження, а є мінімальні (від’ємним, до речі, значення вертикального навантаження бути не може, інакше може статися розчеплення) і нормальні показники. Вони залежать від конструкції та характеристик причепа, і виходити за межі паспортних даних не можна.


Тому найпростіший спосіб правильно завантажити причіп – це рівномірно розподілити вантаж площею причепа таким чином, щоб задеклароване навантаження відповідало нормі. Адже, наприклад, великий вантаж, розташований у задній частині причепа, збільшує коливання та розгойдування конструкції, що може призвести до пікових навантажень, які не відповідатимуть нормі.



Догляд за зчіпними та замковими пристроями

Час від часу для безпечного користування легковим причепом важливо:

  • Оглядати зчіпний пристрій тягача на наявність пошкоджень. Для кращого збереження цілості зчіпної кулі можна скористатися захисними чохлами. А зручний ковпак Soft Ball із м’якої гуми не лише захистить фаркоп, а й убереже від випадкових ударів під час обслуговування техніки.

  • Змащувати замкові пристрої причепів солідолом або літолом. Мастило на замку та фаркопі має бути чистим, без піску та інших абразивних включень, інакше абразив пошкодить елементи.

Увага, виняток! На причепах для легкових автомобілів інколи встановлюють замкові пристрої-стабілізатори AKS. Такі замкові пристрої не змащують!


Зчіпні та замкові пристрої AL-KO

Рішення компанії AL-KO в сегменті зчіпних та замкових пристроїв відповідають високим стандартам якості, установленим в Європейському Союзі. На сторінках каталогу запасних частин для причепів ви можете не тільки ознайомитися з асортиментом цієї продукції, але й підібрати інші товари з урахуванням величини навантаження на причіп, а також вибрати аксесуари для догляду за виробами відповідно до умов експлуатації та ваших побажань. Для полегшення догляду за причіпною технікою ми пропонуємо звернутися до сервісних центрів наших авторизованих партнерів.

Comments


bottom of page