Інерційне гальмо накату - простота та безпека

Сказати, ща гальмо накату це найважливіша частина причепа, можна. Та абсолютною правдою це буде тільки з точки зору безпеки та комфорту. Причина тому дуже проста - якщо гальмує авто, але не гальмує причіп він не тільки збільшує шлях, а ще й змінює траєкторію та інерційні властивості машини. Умовами для таких кардинальних змін є декілька факторів, серед яких вільне кочення та вага. Також треба пам'ятати про рухоме зчеплення авто та причепу.


Секрет роботи

По суті система складається з двох частин:

- інерційне гальмо

- стоянкове гальмо


Принцип роботи останьго всім знайомий, та він має ще одну чарівну функцію. Завдяки страхувальному тросу, що кріпеться одним кінцем до важеля, а іншим до фаркопу. У випадку самовільного розмикання, трос приводить в дію гальма.



Секрет роботи першого в його назві. Фактично це сполучна частина між зчіпним пристроєм, що одягається на фаркоп, та дишлом що кріпиться до рами.

Коли авто гальмує, зчіпний пристрій вже не тягне причіп, а впирається у фаркоп. Система використовуе це і з пропорційною силою тисне на передавальний механізм, фактично це важіль гуськового типу, що натягує трос.


Все це, не тільки на 20% скорочує гальмівний шлях, але й запобігає зміні траєкторії та не деє зіщувати центр мас по відношенню до гальмів. Як наслідок, максимально контрольована зупинка.



В більшості виникне питання як авто з причепом та таким пристроєм рухатиметься назад. Справа в тому що рух колес відбувається у зворотному напрямку, а обертаючись разом з барабаном, передня гальмівна колодка впирається у важіль вільного зворотного ходу, і продавлює його всередину. Як наслідок вона разом з важелем йде вглиб барабана, мінімізуючи як власне тертя, так і розтисне зусилля на задню колодку. Таким чином, сила тертя обох колодок стає мінімальною і гальмування не відбувається, хоча гальмівні троси як і раніше натягнуті.

В конструкції гальмівних барабанів AL-KO, це рішення реалізовано за рахунок окремої деталі, “рюкматик”, що дало неймовірне зменшення до 1% зусилля у порівнянні з нормативними 8%.


Конструкція

Власне будова самого інерційного гальма накату, доволі проста:

- корпус який утримує деталі та захищає від бруду

- шток що власне рухается

- амортизатор для рівномірного та плавного руху деталей

- втулки ковзання по яких рухается шток

- передавальний механізм у вигляді гуськового важеля

- демпферне кільце для захисту втулок від розбивання

- пилозахисна гофра для штока


Обслуговування

Треба зауважити, що найбільшої увагу при обслуговуванні потребують саме втулки та амортизатор. Збільшення люфту в конструкції, впливатиме на якість руху деталей, що першим шкодить амортизатору


Підсумок

Конструкція проста та надійна, а необхідність обслуговування незначна плата за безпеку. Та як би там не було, для причепів повною масою більше 750 кг використання гальма накату є обов'язковим згідно з чинним законодавством.


AL-KO

Ми можемо забезпечити вас надійними рішеннями, що відповідають нормам ЄС, та користуються широкою популярністью у світі. На сторінці каталога, ви можете познайомитись за асортиментом не тільки цієї продукції, та й підібрати товари з урахуванням навантаження.

Також, ми пропонуємо вам ознайомитись, з усіма сервісними точками наших партнерів.