Не "проста" ресора

Перш за все треба усвідомити - ресора старша за авто як таке. А сама її конструкція незважаючи на простоту на настільки однозначна.

Подруге, ресора це не самостійний елемент, за сьогоднішніми стандартами - конструктивно це та сама пружина, що працює на вигин та за типом є пластинчастою.


установка ресори та амортизатора

Що ж може бути складного?

Кількість корінних листів та тип їх кріплення, вареанти проставок та скоб, а сама форма має неймовірну кількість варіацій (еліптична, напівеліптична, чверть-еліптична (один з кінців якої нерухомо закріплений на шасі, а другий - консольно вивішений), параболічна ресора, поперечна, ..). Також сьогодні виробляють версії що мають додаткові листи (що схожі на ще одну маленьку ресору).

Головна таємниця у фізиці і навіть не металу, а тертя - тертя у спокої більше за тертя ковзання. Саме тому властивості ресори не ленійні, бо поки немає навантаження, яке зрушить листи по відношенню один до одного, ресора не може гасити коливання самостійно.

Також способи кріплення вимагають різного обслуговування. Задній кінець корінного листа зазвичай спирається на циліндричну опору. Коли ресора прогинається, лист перекочується по опорі, робоча довжина ресори зменшується, а її жорсткість збільшується. Така конструкція дуже довговічна, але вимагає своєчасної змазки. Примітно, що це рішення зустрічається і на порівняно легких вантажівках, що викликає більші коливання саме за рахунок більшої жорсткості.


Розвиток.

Саме властивості тертя сформували концепції розвитку конструкції для легких авто та причепів, пасажирських авто різної вантажопідйомності. Багатолистові ресори більш м'яко рухаються, бо в таких конструкціях можна використовувати менш жорсткий матеріал, а це дає можливість при менших навантаженнях перейті від тертя спокою, до тертя ковзання, що і забезпечує компенсацію надмірних розгойдувань.


Недоліки.

Основна проблема це деформація. По перше вона викликається усталістю материалу та нерівномірною відповіддю на навантаження. Це робить більш складними розрахунки для таких конструкцій.

Та є аспект про який мало хто здогадується - скручування. Це відбувається при не рівномірному завантаженні та будь якій зміні швидкості руху. Саме ці процеси деформації мають особливо негативний ефект.


Майбутне?

Як не дивно, чим гірші умови середовища, а експлуатація максимально контрольована - тим комфортніше усім з ресорами. Надійні, перевірені часом.

Ба більше і це не тільки багатолистові конструкції. А композитні матеріали та можливість внутрішнього демпфування можуть виключити з конструкції такі вузли як амортизатори та подушки, проставки, ...


AL-KO

Ми виготовляємо власні ресори, що відповідають нормам ЄС, та користуються широкою популярністью. На сторінці каталога, ви можете познайомитись за асортиментом не тільки цієї продукції, та й підібрати товари з урахуванням навантаження.


Також, ми пропонуємо вам ознайомитись, з усіма сервісними точками наших партнерів.