Система підвіски осі: що важливо знати про ресори для причепів

Оновлено: 1 груд. 2021

Ресорна підвіска – одна з найпоширеніших технологій, що використовуються під час облаштування ходової частини колісного транспортного засобу. Ресори встановлюють як на автомобілях, так і на легкових причепах. Мало того, ресора як поняття та як технологія набагато старша за автомобіль як такий. А сама її конструкція, незважаючи на простоту, має низку важливих технічних нюансів.

установка ресори та амортизатора

Насамперед, важливо розуміти, що ресорна підвіска – це не самостійний елемент, а робоча деталь ходової частини автомобіля або причепа. За принципом дії вона є звичайною пружиною, яка працює на вигин, а за конструктивним типом є пластинчастою пружиною.


Особливості конструкції ресори

Виділімо ключові елементи конструкції ресорної підвіски, які можуть відрізняти одну ресору від іншої:

  • Корінні листи. Важливо розуміти, що кількість корінних листів ресори, які й відповідають за підтасовування транспортного засобу, а також тип їх кріплення можуть бути різними. Різні варіанти ресор можуть відрізнятися кількістю скоб – фіксаторів корінних листів ресори.

  • Форма ресор теж має велику кількість варіацій. Вона може бути еліптичною, напівеліптичною, чвертьеліптичною (коли один із кінців ресори нерухомо закріплено на шасі, а другий – консольно підвішено), параболічною, поперечною тощо. Крім того, випускають навіть версії ресори, що мають додаткові корінні листи, схожі на ще одну маленьку ресору.

Використання та обслуговування ресорної підвіски

Головна таємниця роботи ресори полягає у використанні сили тертя. При цьому тертя спокою більше ніж тертя ковзання, тому властивості ресори не лінійні. Поки буде навантаження, яке зрушуватиме листи по відношенню один до одного, ресора не зможе самостійно гасити коливання.


Важливо враховувати, що різні способи кріплення ресори потребують різного підходу до обслуговування. Наприклад, на малотоннажних вантажівках задній край корінного листа ресори найчастіше спирається на циліндричну опору. Коли така ресора вигинається, лист перекочується по опорі, робоча довжина ресорної підвіски зменшується, а її жорсткість збільшується. Подібна конструкція довговічна, але потребує своєчасного змащування. У результаті на порівняно легких вантажівках великі коливання можливі саме за рахунок більшої жорсткості ресори.


Інновації в конструкції сучасних ресор

Повніше використання сили тертя й визначає напрям розвитку конструкції ресор для легкових автомобілів, причепів та пасажирських авто різної вантажопідйомності. Сучасні багатолистові ресори рухаються м’якше, ніж застарілі грубі ресори вантажівок, оскільки в інноваційних конструкціях можна використовувати менш жорсткий матеріал. А це, у свою чергу, дає можливість при менших навантаженнях перейти від тертя спокою до тертя ковзання, що забезпечує компенсацію надмірних розгойдувань і вібрацій.


Мінуси ресорних підвісок

Головна проблема під час використання ресор – це деформація виробів. Вона може бути викликана втомою матеріалу та нерівномірною відповіддю на навантаження, що робить складнішими розрахунки для таких вузлів. Крім того, у конструкції ресор є важливий аспект, дія якого не така очевидна непрофесіоналу, – це сила скручування. Вона проявляється при нерівномірному завантаженні та зміні швидкості руху. У таких умовах негативний ефект від деформації виробів проявляється найбільше.


Перспективи використання ресорних підвісок

Як це не дивно, найбільш явно переваги використання ресор проявляються в найскладніших умовах довкілля. У таких ситуаціях вони дають можливість експлуатувати транспортний засіб із максимальним контролем та надійністю.


Більше того, сучасні ресори – це не просто примітивні багатолистові конструкції з твердого металу. Наприклад, композитні матеріали та застосування технології внутрішнього демпфування в сучасних ресорах дають змогу виключити зі складу ходової частини такі вузли, як амортизатори й подушки, проставки тощо.


Читайте також: Ходова для автомобільного причепа: торсіонна або ресорна підвіска


Ресорні підвіски від компанії AL-KO

Компанія AL-KO виготовляє різні варіанти ресор, що відповідають нормам ЄС та користуються широкою популярністю в усьому світі. На сторінках каталогу комплектувальних для легкових причепів ви можете ознайомитися з асортиментом цієї та не тільки цієї продукції, а також підібрати найвідповідніші товари з урахуванням величини навантаження.


Крім того, ми пропонуємо вам ознайомитись із сервісними точками наших партнерів, які здійснюють обслуговування транспортних засобів та продаж запчастин.