top of page

Ходова для автомобільного причепа: торсіонна або ресорна підвіска

Оновлено: 18 лист. 2021 р.

Система підвіски осі – ключова частина ходової автомобільного причепа. Конструкція ходової частини та системи підвіски осі визначає надійність і безпеку поведінки причепа на дорозі. Що ж потрібно знати про вибір та будову підвіски легкового причепа?


Підвіску осі для легкових причепів найчастіше випускають у двох варіантах. Це може бути ресорна підвіска чи просто ресора для осі причепа або торсіонна, інакше кажучи, гумово-джгутова підвіска чи підвіска торсіон. У чому ж переваги та недоліки таких конструктивних рішень?


ресорна вісь

Ресорна підвіска для причепів

Донедавна практично всі легкові причепи мали ресорну підвіску. Але потрібно враховувати, що автомобільний причіп має бути обладнаний спеціальними ресорами для причепів, а не автомобільними ресорами.

  • Ресорна підвіска для причепа. У розвантаженому стані в них працює лише один корінний лист, а в міру збільшення ваги поступово підключаються інші.

  • Автомобільна ресора на причепі. Автомобільні ресори розраховано на інші умови, оскільки будь-який автомобіль має чималу власну вагу. У разі використання автомобільних ресор причіп не зможе повністю гасити коливання, спричинені нерівностями дороги. І щоб уникнути трясіння, у такому разі доводиться використовувати амортизатори.

Конструкція ресорної підвіски (наприклад, від автомобіля «Москвич» або «Волга») з амортизаторами залишається простою, але не такою дешевою, як у разі зі спеціалізованою ресорою для причепів.


Торсіон з амортизатором від компанії AL-KO

Торсіонна, або гумово-джгутова підвіска

Принцип роботи гумово-джгутової підвіски простий. У зовнішню трубу запресовують важіль та джгути. У міру збільшення навантаження встановлена частина важеля повертається, а джгути всією своєю площею пручаються.


Така конструкція дає змогу витримувати навантаження до 4 тонн. Оскільки джгути не перевищують довжину 45 см, вісь можна робити роздільною або кутовою для компенсації нахилів. Такі осі дають можливість забезпечувати регульований кліренс, ледь не повністю опускаючи конструкцію.

Торсіонні підвіски бувають двох видів: із використанням осьової труби квадратного перерізу та із застосуванням осьової труби шестигранного перерізу.

  • Торсіон квадратного перерізу дешевший у виробництві, але має недоліки. Така конструкція збільшує ймовірність проковзання в разі критичних навантажень.

  • Торсіон шестигранного перерізу вважається надійнішим та плавнішим у роботі.

Вартість торсіонних та ресорних підвісок останнім часом приблизно зрівнюється. Однак основною причиною, через яку торсіонні рішення набирають популярності, можна назвати не вартість, а більшу довговічність торсіонів. За умови використання згідно з паспортними нормами торсіонні підвіски потребують технічного обслуговування один раз на рік або через 10 000 кілометрів залежно від того, що настане раніше.

Перше техобслуговування краще провести після обкатування причепа – приблизно через 1000 км. В основному увагу приділяють стану маточинних підшипників та ступеню затягнутості маточинної гайки, яка має відповідати зусиллю 300 Н-м.


Такі характеристики торсіонних підвісок зумовили появу багатьох нових можливостей їх використання. Їх застосовують у будинках на колесах, які також не потребують складних рішень. Крім того, не лише причепи-кіоски, а й лафети – причіпні платформи для перевезення техніки – можуть самостійно займати потрібне положення з такими підвісками.


Єдиний недолік торсіонних підвісок – складніший ремонт. Наприклад, заміну підшипника та інші подібні роботи ще можна зробити самостійно, а ось заміна джгутів чи важеля можлива лише на профільній СТО.



Як вибрати підвіску для автомобільного причепа?

Якщо ви вибрали автомобільну ресору, ураховуйте, що оригінальних запчастин до автомобілів «Москвич» або «Волга», ресори яких найчастіше використовують для причепів, уже не виробляють. У продажу можна знайти лише копії чи відверті підробки.


З іншого боку, у рамках експлуатаційних норм надійнішими є торсіонні підвіски. Конструкція і торсіонів, і ресор проста, але самостійно ремонт торсіонних осей повністю провести не вдасться.

Ще один важливий параметр, який потрібно враховувати, – прохідність. Оскільки вісь кріпиться під самим причепом, а амортизаційний хід забезпечується важелем біля колеса, то ресорну вісь завжди розташовано нижче. Такі рішення є вигідними для використання на якісному дорожньому покритті.


Системи підвіски осі AL-KO

Яким би рішенням ви не надали перевагу, ми готові забезпечити вас надійними осями, ресорами та амортизаторами для причепів, які відповідають нормам ЄС та користуються широкою популярністю у світі.


На сторінках каталогу запчастин для причепів ви можете ознайомитися з асортиментом не тільки цієї продукції, а й підібрати товари з урахуванням навантаження. Також ми пропонуємо вам ознайомитися з адресами та телефонами всіх сервісних і дилерських точок наших партнерів.

Comentários


bottom of page