Підвіска причепа: торсіон чи ресора?

Оновлено: трав 18

Зазвичай підвіску легкового причепа, роблять у двох варіантах:

  • ресорна

  • торсіонна (гумово-джгутова)


Ресорна


ресорна вісь

Не так давно, практично всі причепи мали таку конструкцію ходової. Проте треба враховувати, що причіп має бути обладнаний спеціальними ресорами - в розвантаженому стані працює тільки один корінний лист, а по мірі підвищення ваги, поступово підключаються й інші.


Автомобільні ресори розраховані на інші умови, оскільки будь яке авто має свою і чималу вагу. За умови використання навіть якісних, але все ж автомобільних ресор, причіп не зможе повністю гасити коливання від нерівностей дороги. Тому для уникнення трясіння, в такому випадку, що може викликати навіть збільшення амплітуди коливань, треба використовувати амортизатори.


Конструкція все ж лишается доволі простою, та вже не такою дешевою, як у випадку зі спеціалізованою ресорою, так і за умови використання амортизаторів у комплекті із такими популярними ресорами як «Москвич» або «Волга».


Торсіонна

Через додаткові елементи конструкції, та зростаючу вартість металу - ціни стають все більш схожими. Та основною причиною, через яку торсіонні рішення набирають популярність, можна назвати їх “вічність”.


Справа в тому що конструкція, за умови використання згідно паспортних норм, потребує технічне обслуговування раз на рік, або через 10 000 км, в залежності від того що настане раніше. Перше ТО, бажано провести після обкатки - орієнтовно через 1 000 км. Здебільшого, увагу слід приділяти стану маточинних підшипників та перевіряти затяг маточинної гайки який мае відповідати зусиллю 300 N·m.

конструкція та робота торсіону AL-KO

Слід звернути увагу на те що торсіони бувають 2х видів:

  • з використанням квадратної труби

  • та з шестигранною трубою

Перший дешевший, у виробництві, та має недоліки, оскільки більша вірогідність прослизання при критичних навантаженнях. Другий варіант не тільки більш надійний, а й значно плавніший в роботі.

У зовнішню трубу запресовують важіль та джгути. Принцип роботи доволі простий. По мірі збільшення навантаження, установча частина важеля повертается, а джгути усіею своею площею чинять опір.


Така конструкція дозволяє витримувати навантаження до 4 тонн. Оскільки джгути не перевищують 45 см у довжину, вісь можна робити:

  • роздільною

  • кутовою, для компенсації нахилів

Також такі вісі, дають можливість робити регульований кліренс, ледь не повністю опускаючи конструкцію.

Ці характеристики створили багато нових можливостей:

  • будинки на колесах, тепер не потребують складних рішень

  • не тільки кіоски, а й лафети можуть самостійно займати необхідне положення


Єдине, це ремонт. Заміну підшипника, чи подібні роботи, можна зробити самостійно. А от заміна джгутів, чи важеля, можлива тільки на профільному СТО.


Що все ж таки обрати?

Перш за все, оригінальних радянських ресор вже немає, наразі це копії. В рамках експлуатаційних норм більш надійними є торсіони. Конструкція проста в обох випадках, та самостійний ремонт для торсіонних осей, повністю не провести.


Та це не єдині параметри котрі треба враховувати - прохідність. Оскільки вісь кріпится під сами причепом, а амортизаційний хід забезпечується важелем біля колеса, то ресорна вісь завжди нижча.


Торсіон з амортизатором від компанії AL-KO

AL-KO

Не зважаючи на те якому рішенню ви надасте перевагу, ми можемо забезпечити вас надійними вісями, ресорами та амортизаторами, що відповідають нормам ЄС, та користуються широкою популярністью у світі. На сторінці каталога, ви можете познайомитись за асортиментом не тільки цієї продукції, та й підібрати товари з урахуванням навантаження.

Також, ми пропонуємо вам ознайомитись, з усіма сервісними точками наших партнерів.