Запчастини для причепа: підробка чи оригінал? Чи завжди краще те, що дешевше?

На перший погляд дублікати запчастин та комплектувальних деталей для автомобільних причепів виглядають майже так само, як оригінальні товари, хоча коштують дешевше. Одначе як працюють неоригінальні гальмові колодки та троси Боудена? Фахівці AL-KO порівняли власну продукцію та її дублікати від інших виробників за допомогою стандартних тестів.

Результатом тестування стали явні відмінності в якості. Дублікати виявилися схильнішими до корозії, що ставить під питання безпеку керування автомобілем під час їх використання.


Гальмові колодки автопричепа: оригінальні деталі стійкіші до корозії

У ході випробувань на корозійну стійкість на випробному стенді були розміщені 4 гальмові колодки для автомобільних причепів виробництва компанії AL-KO, оснащені колісними гальмами типу 2051.


Ці колодки пропонуються на європейському ринку компаніями NB Parts, Valeryd, Pro Trailer та SQB. Через 24 години випробувань, що проводяться в камері соляного туману (Votsch VSC 450), на зразку № 1 утворилася сильна іржа, а на зразку № 2 з’явилися сліди часткового ураження іржею (див. фото). На серійних гальмових колодках AL-KO (арт. 384294) видимих слідів іржі не було.

Такі прояви іржі можуть викликати проблеми, наприклад, якщо гальмові колодки приржавіють до барабана. У цьому разі, щоб повернути причіп у робочий стан, потрібно відірвати колодки від барабана. Якщо не вдасться це зробити, різко зрушивши з місця, знадобиться серйозний ремонт.


Крім того, у ході тестування було встановлене часткове зменшення площі накладок. Ці обставини негативно впливають на гальмівну поведінку автомобіля.


Читайте також: Безпечне керування автопричепом: перевірка гальм


Троси Боудена: оригінальні троси AL-KO краще захищені від корозії

Відмінності в якості вдалося виявити, тестуючи дублікати тросів Боудена, запропоновані китайськими виробниками. Після встановлення підробки спочатку демонстрували хороший ККД. Однак у ході стандартного довгочасного випробування на антикорозійний захист – протягом 240 годин у соляному тумані – під час приведення троса в дію було чутне виразне деренчання й відчувалася вібрація.


Також на захисній гумовій втулці після тривалих випробувань були помітні сліди сильного зношення. Крім крихкості окремих деталей, що з’явилася, деякі компоненти взагалі повністю відірвалися. У результаті коефіцієнт корисної дії троса знизився порівняно з новим виробом приблизно на 15%.

Оригінальний трос Боудена виробництва AL-KO виявив себе в ході тих самих випробувань значно кращим. Були помітні лише невеликі сліди корозії, а гумова втулка облягала трос – не так, як у дубліката – щільно й без просвіту.


Завдяки цьому вона залишилася повністю функціональною, оптимально перешкоджаючи проникненню вологи. ККД – порівняно з новим виробом – змінився лише мінімально, приблизно на 2%. Тягове зусилля наконечника троса перевищувало показники дубліката приблизно на 25%.


Читайте також: Інерційне гальмо накату: простота й безпека використання причепа


Безпека понад усе

Результати тестування показали, що дублікати, що зазнали випробувань, значно поступаються параметрам якості запчастин AL-KO. Тому ми рекомендуємо не заощаджувати на безпеці й стежити за тим, щоб на причепі були встановлені лише оригінальні компоненти та запасні частини.


Підібрати комплектувальні до автопричепів можна в офіційному каталозі запчастин. Замовити товари можна в сервісних центрах наших партнерів.