Безпечне керування автопричепом: перевірка гальм

Оновлено: 4 лют.

Будь-який автолюбитель знає, що гальма, які добре функціонують, – запорука безпечної їзди. Однак, на жаль, якщо мова йде про авто з причепом, багато хто цією азбучною істиною нерідко нехтує. Адже ставитися до гальм як до найважливішого елемента безпеки важливо і під час керування звичайним авто, і під час керування автобудинком, і використовуючи авто з причепом.

Компанія AL-KO – інноваційний виробник автомобільних аксесуарів та експерт з питань безпеки й комфорту в разі використання легкових причепів. У цій статті ми вирішили розповісти про те, як сучасні гальмові системи знижують ризики аварій та як можна зробити керування причепом найбезпечнішим.


Тормозна система причіпних пристроїв

Як правило, легкові причепи оснащуються так званими інерційними гальмами накату. У разі їх використання причіп під час гальмування тягача як би наїжджає (накочує) на автомобіль, який гальмує, унаслідок чого ініціюється власне гальмування причепа.


Гальмівний імпульс автомобіля передається через систему тяг на барабанні гальма причепа. Для забезпечення постійної оптимальної потужності гальмування як гальмові тяги, так і самі барабанні гальма потрібно регулювати. Якщо цього не робити, гальмівний шлях транспортного засобу (автомобіля та причепа) може подовжитися.

Компанія AL-KO кардинально вдосконалила гальмову техніку завдяки запатентованому рішенню, що отримало назву AAA (AL-KO Automatic Adjustment – автоматичне регулювання [гальм] від AL-KO) Premium Brake. Якщо в гальмових накладок занадто великий просвіт, гальмо автоматично здійснює необхідне коригування. Це зберігає гальмові накладки, забезпечує протягом усього терміну служби колісного гальма оптимальну гальмівну потужність і цим скорочує гальмівний шлях приблизно на 5 м.


Одночасно підвищується комфортність водіння: ривки та поштовхи інерційної гальмової системи залишаються в минулому. Під час руху заднім ходом автоматика заднього ходу не активує регулювальний пристрій. І, незважаючи на наявність автоматичного регулювання гальм, як і раніше, можливе ручне коригування за допомогою кільця регулятора. Для цього форма колишньої регулювальної гайки була змінена, але функція збереглася.

Поки гальмові накладки не зітруться, причіп важливо переоснастити сучасними пристроями AAA Premium Brake. Переоснащення можливе на осях виробництва AL-KO, починаючи з 1999 року випуску. Завдяки наявності гвинтової системи колісного гальма з уже встановленими на заводі компонентами авторизовані станції технічного обслуговування та спеціалізовані майстерні можуть без особливих проблем доукомплектувати гальмо приблизно за 2 години. Крім установлення гальм AAA Premium Brake, фахівці з автомобільної техніки рекомендують ураховувати такі 10 порад щодо гальм на автопричепах.


Читайте також: Інерційне гальмо накату: простота й безпека використання причепа


1. Перша перевірка гальм

Після перших 1500 км пробігу або через 6 місяців експлуатації потрібно перевірити гальмову систему та при необхідності відрегулювати гальма. Якщо у вас установлено колісні гальма з автоматичним регулюванням (AAA), цього не потрібно робити.


2. Наступні інтервали перевірок

Надалі кожні 10 000 км пробігу або кожні 12 місяців перевіряйте гальмову систему на предмет зношення колодок і при потребі регулюйте її. Під час постійної їзди в гірській місцевості гальма піддаються підвищеному зношуванню, тому їх треба перевіряти частіше. Щорічно змащуйте інерційну гальмову систему в зонах розташування прес-мазничок.

3. Відкривайте колісне гальмо

Кожні 2 роки слід відкривати колісне гальмо, перевіряти внутрішню частину на предмет функціонування та рухливості, чистити й змащувати термостійким мастилом. Дефектні внутрішні частини слід замінювати.


4. Як відрегулювати колісне гальмо?

Тільки добре відрегульоване колісне гальмо може гарантувати максимально короткий гальмівний шлях. Будь-яке гальмо виробництва AL-KO можна відрегулювати через отвір у гальмовому диску. Контрольний отвір показує, яка частина ще залишилася на колодці.


Товщина, що залишилася, повинна бути не менше ніж 2 мм (див. також пункт 6). Система автоматичного регулювання бере налагодження на себе й забезпечує постійну наявність відрегульованих гальм. Ми рекомендуємо встановити гальма AAA не тільки тим, хто багато їздить, а й усім власникам автопричепів.


5. Не регулюйте гальма за допомогою тяг

Будь-яке колісне гальмо можна регулювати. Регулювання здійснюється безпосередньо на гальмі за допомогою регулювальної гайки. Регулювати на гальмових тягах не можна! Їх потрібно встановлювати без просвіту, щоб вони не провисали й гальмували за легкого натягу. Для особливо довгих тяг рекомендується використовувати тримач гальмової тяги.


6. Змінюйте гальмові колодки не пізніше ніж через 6 років

Гальмові колодки, особливо під час використання автобудинку, рідко досягають пробігу з повністю зношеними гальмовими накладками. Тим не менш, їх потрібно міняти на нові оригінальні гальмові колодки AL-KO через 5-6 років експлуатації або після стирання до товщини 2 мм.


Старіння гальмових колодок призводить до їх крихкості або оплавлення, що суттєво знижує потужність гальмування. Дослідження показали, що застосування неоригінальних гальмових колодок може бути смертельно небезпечним. Неоригінальні (контрафактні) колодки містять значну частку металу. Іржа, що утворюється, знижує гальмівну дію й гальмові колодки можуть приржавіти до барабана, що, у свою чергу, може призвести до блокування гальм.


Крім того, як показують тривалі пробігові випробування, неоригінальні гальмові колодки зазнають значно вищого ступеня зношення. Площа таких колодок часто менша, що негативно позначається на силі гальмування та на строку служби.


7. Замініть дефектний інерційний амортизатор

Амортизатор в інерційному пристрої знижує поштовх у разі зіткнення, а також накочування після приведення в дію гальмової системи, забезпечуючи таким чином комфортність керування без ривків. Одночасно забезпечується захист тягача, причепа та вантажу. Погано відрегульоване гальмо може передчасно пошкодити амортизатор. У цьому разі потрібно в спеціалізованій майстерні замінити інерційний амортизатор та перевірити регулювання гальма.

8. Правильний момент затягування: звертайте увагу на тривку посадку коліс

Будь ласка, слідкуйте за тим, щоб колісні болти на причепі – так само, як і на автомобілі – завжди були затягнуті з правильним моментом. Це означає, що після зими слід перевіряти колісні болти, при потребі затягувати їх та перевіряти тиск у шинах. Інформацію щодо правильного моменту затягування можна отримати у виробника причепа або колісних дисків.


9. Не перегрівайте гальма

Під час поїздок у гірській місцевості та через гірські перевали слідкуйте за тим, щоб гальма не перегрівались. Експерти AL-KO рекомендують давати гальмам охолонути під час інтенсивної їзди в гірській місцевості, роблячи регулярні зупинки.


10. Застосування тримачів троса Боудена

Гальма причепа повинні надійно функціонувати в дощ, у вітер та в будь-яких інших умовах експлуатації. Волога, що проникає в троси Боудена, може призвести до їх корозії та примерзання в зимовий період. Застосування спеціальних тримачів для осьових тросів Боудена та використання сучасних тросів Боудена від компанії AL-KO – Profi Longlife – дає можливість видалити вологу та забезпечити належне функціонування гальмової системи.


Читайте також: Купуємо причіп: на що звернути увагу?


Автопричіпна техніка AL-KO

Підібрати потрібне колісне гальмо для причепа, а також інші комплектувальні можна на сторінках каталогу запчастин. Для обслуговування причепів звертайтеся до центрів наших офіційних партнерів.