top of page

Легкі шасі VarioX для причіпних автобудинків: зниження ваги на 30% за аналогічного навантаження

Оновлено: 30 трав.


Спеціаліст у сфері шасі, компанія AL-KO кілька років тому представила інноваційну концепцію – шасі з легких конструкцій VarioX. Продумане виконання рами шасі VarioX дало змогу знизити вагу шасі, у порівнянні з аналогічними моделями, на 30%, зберігши високу стійкість і допустиме навантаження. Це створює додаткові можливості в плані корисного навантаження і стає першим кроком у напрямку мобільності майбутнього.

 

У розробці проєкту AL-KO спиралася на підтримку багатопрофільної команди, яка складалася з представників різних відділів і підрозділів. Впритул зайнятися такими питаннями, як вага і корисне навантаження, виробника спонукав широкий власний досвід, пов’язаний із житловими автопричепами, автофургонами та відпочинком в автокемпінгах, а також бесіди з виробниками кузовів і клієнтами. У результаті команді вдалося впровадити революційний підхід у концепцію виробництва.

 

Пошук конструкторського рішення для легких шасі VarioX

Після першої фази – розроблення ідеї та перевірки технічної здійсненності, було сформульовано мету: концепція оригінальної легкої опорної конструкції, вагу якої потрібно знизити щонайменше на 20%, у порівнянні з чинним стандартом. І все це – без погіршення таких параметрів, як жорсткість, вантажопідйомність і безпека руху.



Поставивши на перше місце девіз: «Яким було б оптимальне рішення, якби нам довелося починати конструювання шасі з нуля?», інженери критично переосмислили і традиційні підходи, і використовувані матеріали. У новій концепції крім істотного зниження ваги конструкції, повинен бути врахований параметр стійкості, і при цьому ціна виробу повинна залишатися привабливою.



Команда окреслила для себе різні сфери діяльності та коло питань, що підлягають вирішенню:

  • Які матеріали придатні для виготовлення шасі та вирізняються легкістю, довговічністю і придатністю для повторного використання?

  • Який вигляд мають мати профілі та поперечні проєкції опорної конструкції?

  • Як буде використовуватися виріб? Яких навантажень зазнаватимуть деталі та вузли?

  • У чому полягають наявні обмеження і як їх можна подолати?

  • Які технології виробництва існують для різних рішень?

 

Легкі шасі VarioX: натхнення дарує природа

Конструктори AL-KO знайшли натхнення в навколишній природі, придивляючись до «конструкцій» у тваринному та рослинному світі, які можуть похвалитися міцністю та ефективністю.



Були навіть запропоновані ідеї застосування деяких відтворюваних матеріалів, наприклад, деревини. Але все ж фахівці зупинили вибір на такому випробуваному матеріалі для опорної конструкції, як сталь.


Деревина недостатньо надійна для використання в якості матеріалу для днища, а сталь легко відділяється і без проблем піддається рециклюванню і поверненню в цикл виготовлення матеріалів.

 

Унікальна конструкція легких шасі VarioX

Коли було зроблено вибір на користь матеріалів з найкращою надійністю і робочими характеристиками, робота продовжилася. Традиційний підхід старої школи – «мислення в рамках відділу» – був відкинутий, і проявився міждисциплінарний підхід.





На основі інженерної думки і практичного розуміння, вдалося знайти оптимальне технічне рішення.

  • На сталевій рамі шасі за допомогою виїмок, створено пористу структуру, яка стала значно легшою за колишні конструкції, але зберегла довговічність і опорну здатність.

  • На деяких ділянках (перехід від дишла до рами) вдалося заощадити на зайвому матеріалі.

  • Задня частина шасі була зменшена на 1,5 м.

  • І чудовий побічний ефект: дизайн шасі виглядає свіжо і футуристично – шкода, що після встановлення кузова його не видно!


 

Підібрати відповідний варіант шасі AL-KO для причепів та автобудинків можна в каталозі AL-KO. Замовити комплектувальні можна в сервісних центрах наших партнерів.

Comments


bottom of page